menuordersearch
mrpart-co.ir

درباره ماشین هیوندای الانترا

۱۴۰۰/۵/۱۴ پنج شنبه
(0)
(0)
درباره ماشین هیوندای الانترا
درباره ماشین هیوندای الانترا

بررسی اجمالی

اکثر محصولات هیوندای که قدم به سرزمین ما گذاشته‌اند مورد اسقبال هموطنان قرار گرفته‌اند و به غیر از چند مورد استثنا، همگی در امر فروش موفق ظاهر شده‌اند. در این بین اما هیوندای الانترا یکی از محبوب‌ترین‌هاست؛ از مدل‌‌‌‌های قدیمی دهه نودی این محصول که بگذریم، به نسل سوم میرسیم که برای مدتی با نام دیگرش یعنی اوانته در کرمان موتور مونتاژ میشد. بعد از آن هم شاهد ارائه مدل‌‌‌‌های اولیه و سپس فیس لیفت نسل پنجم و در نهایت نسل ششم بودیم، تا اینکه آغاز تحریم‌ها و قطع واردات، ادامه این روند و عرضه نسل هفتم را مختل نمود. در میان تمامی مدل‌‌‌‌های الانترا عرضه شده در جهان، نسل پنجم یا همان MD از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که این محصول اولین نسخه از الانترا بود که موفق شد از لحاظ طراحی ظاهری، ایمنی و سطح امکانات، رقبای مطرح خود از کمپانی‌‌‌‌‌های تویوتا و هوندا و.. را به چالش بکشاند و به نوعی در بازار‌‌‌‌های جهانی خودی نشان بدهد. البته مدل‌‌‌‌های قبلی این محصول هم از لحاظ کیفیت و کارایی و استهلاک و قیمت و هزینه‌‌‌‌‌های نگهداری، خودرو‌‌‌‌های خوب و قابل اعتمادی بودند اما هیچ کدامشان مثل مدل MD در پارامتر‌‌‌‌های گوناگون قدر ظاهر نشده بود.

ررسی هیوندای الانترا

هیوندای النترا MD یک سدان جمع و جور خانوادگی است که میتواند از نظر طراحی ظاهری و داخلی، امکانات جانبی، سطح ایمنی و همچنین ارگونومی و راحتی کابین به راحتی شما را راضی نگاه دارد. البته اگر به دنبال یک خودرو خیلی چالاک با قابلیت‌‌‌‌‌های اسپرت باشید گزینه‌هایی نظیر مزدا3 و ام‌جی 6 انتخاب‌‌‌‌‌های سریع‌تر و در بحث فرمان‌پذیری خوش دست‌تری هستند. همچنین قابلیت‌‌‌‌‌های خانوادگی امثال تویوتا کرولا با توجه به سواری نرم‌تر و فضای جادار کابین، مقداری برتر از الانترا است؛ اما وقتی قرار باشد تمامی پارامتر‌‌‌‌های مورد انتظار از یک خودرو بی‌دردسر و کارآمد را در کنار هم قرار دهیم نمره الانترا کمتر از رقبایش نخواهد شد. مثلاً درست است که هندلینگ مزدا3 را ندارد اما در عوض مقداری نرم تر است و اگر در بحث شتاب از ام‌جی 6 جا می‌ماند در عوض با پیشرانه تنفس طبیعی خود میتواند با بنزین‌‌‌‌‌های وطنی سازگارتر و در بحث استهلاک مطمئن‌تر ظاهر شود. همچنین در قیاس با تویوتا کرولا و در مدل‌‌‌‌های مشابه آپشن‌‌‌‌‌های بیشتری را با قیمت ارزانتر به شما ارزانی میدارد.
پس به نوعی میتوان گفت، هیوندای الانترا در برخی پارامترها مثل طراحی کابین و ایمنی بسیار خوب ظاهر شده و در آنهایی هم که عالی نبوده (مثل شتاب) به راحتی نیاز‌‌‌‌های معمول شما را پاسخ خواهد داد و اجازه نمیدهد که کمبود خاصی احساس کنید.

داخل هیوندای الانترا

با ورود به داخل کابین با فضایی مدرن و زیبا روبرو میشویم که هنوز بعد از گذشت سالها جذابیت‌‌‌‌‌های زیادی دارد. وجود آپشن‌‌‌‌‌های پر شمار و طراحی فانتزی کنسول مرکزی در ترکیب با خطوط جسورانه داشبورد و پشت آمپر‌‌‌‌های اسپرت، حس بسیار خوبی به راننده و سرنشینان هدیه میکنند. از نظر ارگونومی هم شرایط تا حد زیادی قابل قبول است، هرچند در نسل ششم طراحان هیوندای تصمیم گرفته‌اند مقداری از زیبایی‌ و شلوغ‌کاری کابین بکاهند و با ساده سازی به ارگونومی بهتری دست یابند. فضای کابین نیز برای یک خانواده عادی مناسب است اما اگر سرنشینان عقبی قد بلندی داشته باشند از نظر فضای بالای سر با محدودیت نسبی مواجه خواهند شد.

در خصوص کیفیت متریال مورد استفاده هم اگر بخواهیم با محصولات قدیمی‌تر هیوندای مقایسه کنیم، میزان پیشرفت محسوس است اما همچنان در مقایسه با برخی از خودرو‌‌‌‌های خوش نام ژاپنی نظیر هوندا سیویک وضعیت از حالت ایده‌آل فاصله دارد. ضمن اینکه کابین الانترا کمی زودتر از امثال سیویک و کرولا به صدا می‌افتد.

طراحی هیوندای الانترا

عرضه این نسل از هیوندای الانترا با آغاز یک عصر جدید در طراحی محصولات هیوندای همراه بود. دوره‌ای که در آن خودروساز کره‌ای از مدل‌‌‌‌های محافظه‌کارانه و ساده قبلی فاصله گرفت و با ارائه محصولاتی مدرن با خطوط سیال و زیبا موفق شد توانایی‌هایش را به رخ جهانیان بکشاند. البته طرح‌‌‌‌‌های پیچیده و اغواگرایانه یک مشکل هم دارند و آن اینکه معمولاً زودتر از مدل‌‌‌‌های ساده از مد می‌افتند؛ به عنوان مثال طراحی نسل ششم که در آن از خطوط ساده و منطقی استفاده شده ماندگارتر از نسل پنجم از کار درآمده است

با این حال میتوانیم از الانترا MD هم به عنوان خودرویی خوش قیافه و جوان‌پسند یاد کنیم که با خطوط سیال بدنه و چراغهایی که به شکل اغراق‌آمیزی تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند، حس پویایی را به بیننده منتقل میکند. همچنین استفاده از رینگ‌‌‌‌‌های جذاب و جلوپنجره بزرگ، جلوه‌ای اسپرت به ماشین بخشیده‌اند که هرچند خیلی با مشخصات فنی خودرو همخوانی ندارد اما حس خوبی به مخاطب ارزانی میدارد.

مشخصات هیوندای الانترا

هیوندای الانترا با یک موتور 1.8 لیتری تفنس طبیعی قدم به سرزمینمان گذاشته که این پیشرانه قادر است در بهترین حالت 148 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور را به کمک یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌‌‌‌‌های جلویی نماید. این مجموعه به شتاب صفر تا صد رسمی حدود 10.5 ثانیه منتهی شده که هرچند برای استفاده‌‌‌‌‌های معمول کافی است اما در مقابل رقبایی نظیر کیا سراتو 2 لیتری یا مزدا 3 مقداری ضعیف‌تر است.

در پارامترهایی نظیر عملکرد جعبه‌دنده، ترمزها، عایق‌بندی کابین، تعلیق، مصرف سوخت و سایر مشخصات فنی هم میتوان به الانترا امتیاز قابل قبولی بخشید، هرچند این ماشین نکته فنی خارق العاده‌ای ندارد و تمرکز اصلی خود را روی خصلت‌‌‌‌‌های اقتصادی، استهلاک پایین و ایمنی بالا قرار داده است.

امکانات و تجهیزات هیوندای الانترا

نسل پنجم النترا در نسخه‌‌‌‌‌های فول آپشن نیوفیس (چه وارداتی و چه شرکتی آسان موتور) با امکانات رفاهی و ایمنی خوبی به بازارمان عرضه شده است. از جمله این امکانات میتوان به مواردی نظیر: سیستم‌‌‌‌‌های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, ESC, BA, VSM، کیسه‌‌‌‌‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب، بلوتوث، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نمایش فشار باد تایرها، آینه‌‌‌‌‌های جانبی تاشوبرقی، چراغها و برف‌پاک‌کن هوشمند، سانروف برقی، روکش‌‌‌‌‌های چرمی صندلی‌ها و فرمان، گرمکن و تهویه صندلی‌‌‌‌‌های جلو و تهویه مطبوع اتوماتیک بهمراه دریچه مجزا برای سرنشینان پشتی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.
البته بد نیست بدانید که نسخه‌‌‌‌‌های وارداتی کم آپشن هم در بازار یافت میشوند اما در عوض فول‌ترین مدل‌‌‌‌های موجود نیز از نوع وارداتی هستند که علاوه بر گزینه‌‌‌‌‌های مورد اشاره، از گرمکن فرمان و گرمکن صندلی‌‌‌‌‌های عقبی نیز بهره میبرند.
در بحث ایمنی هم با مشاهده گزارش موسسه تست تصادف "IIHS" امریکا متوجه شدیم که اوضاع روبه‌راه است چرا که الانترا به غیر از آزمون Small Overlap که نماینده هیوندای در آن نمره قابل قبول را کسب کرده در سایر پارامترها موفق به دریافت امتیاز خوب شده است.

رقبای هیوندای الانترا در بازار

از جمله رقبای هیوندای الانترا MD میتوان به محصولاتی نظیر تویوتا کرولا، مزدا 3 و برادرش کیا سراتو YD اشاره کرد. در این بین نماینده تویوتا اندکی گرانتر است و از نظر سطح آپشن هم در برخی پارامترها ضعیف‌تر از الانترا ظاهر میشود اما در عوض با کیفیت سواری بهتر و فضای کابین (بویژه روی صندلی عقب) جادارتر میتواند در نقش یک خودرو خانوادگی، گزینه راحت‌تری باشد.
مزدا3 هم بدلیل مونتاژ در کشور از نظر کیفیت رنگ اندکی ضعیف‌تر از الانترا MD عمل نموده و از نظر راحتی فضای کابین نیز نمره پایین‌تری میگیرد. هرچند تعلیق خشک و اسپرت مزدا در نهایت به فرمان‌پذیری و هندلینگ بهتر منتهی شده است. ضمن اینکه نماینده ژاپنی با موتور قویتر 2 لیتری از نظر توانایی‌‌‌‌‌های حرکتی چالاک‌تر از الانترا ظاهر میشود و خصلت‌‌‌‌‌های اسپرت‌تری دارد.
در خصوص سراتو جدا از بحث طراحی که یک امر سلیقه‌ای است باید گفت شرایط دو اتومبیل در بسیاری از پارامترها بهم نزدیک است؛ فقط اینکه برای خرید محصول کیا باید اندکی بیشتر هزینه کنید اما در عوض پیشرانه قویتری دریافت میکنید.

 

مشخصات فنی
النترا
 النترا
النترا
 النترا
النترا
 النترا
النترا
 النترا
النترا
 النترا
النترا
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
دفتر مرکزی
تهران خیابان ملت برج بهارستان (تهران خودرو) بلوک A واحد4 پلاک A45
شماره موبایل
09129252232
09128525446
شماره‌‌‌‌های واتس آپ
02133908660 و 09128595446
تلفن‌‌‌‌های تماس
33908660_021 33908830_021
021-33908830 33906880 - 021
021-33926840 021-33985463
021-36616323 021-33661706
mr.part.korea@gmail.com
آخرین اخبار
درباره ماشین سراتو

درباره ماشین سراتو

سراتو؛ خودرویی که در بازار کشور مبدأ کیا K3 و در بازار آمریکای شمالی کیا Forte شناخته می‌شود. شرکت کیا موتورز تاکنون چهار نسل از سراتو را معرفی و به بازار جهانی عرضه نموده که تنها سه نسل از آن توانسته وارد بازار ایران شود. این کره‌ای جذاب در کلاس خودرو‌‌‌‌های کامپکت قرار گرفته و در سه نوع چهار درب سدان، دو درب کوپه و پنج درب هاچ بک به بازار جهانی عرضه می‌شود. هرچند که در بازار کشورمان انواع سدان و کوپه بیشتر مورد پسند واردکننده و مشتری ایرانی قرار گرفته و مدل هاچ بک به وضوح در مناطق آزاد دیده می‌شود! با توجه به ورود هر س
درباره ماشین هیوندای الانترا

درباره ماشین هیوندای الانترا

بررسی اجمالی
اکثر محصولات هیوندای که قدم به سرزمین ما گذاشته‌اند مورد اسقبال هموطنان قرار گرفته‌اند و به غیر از چند مورد استثنا، همگی در امر فروش موفق ظاهر شده‌اند. در این بین اما هیوندای الانترا یکی از محبوب‌ترین‌هاست؛ از مدل‌‌‌‌های قدیمی دهه نودی این محصول که بگذریم، به نسل سوم میرسیم که برای مدتی با نام دیگرش یعنی اوانته در کرمان موتور مونتاژ میشد. بعد از آن هم شاهد ارائه مدل‌‌‌‌های اولیه و سپس فیس لیفت نسل پنجم و در نهایت نسل ششم بودیم، تا اینکه آغاز تحریم‌ها و قطع واردات، ادامه این روند و عرضه نسل هفتم را مختل نمود. در میان تمامی مدل‌‌‌‌های الانترا عرضه شده در جهان، نسل پنجم یا همان MD از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که این محصول اولین نسخه از الانترا بود که موفق شد از لحاظ طراحی ظاهری، ایمنی و سطح امکانات، رقبای مطرح خود از کمپانی‌‌‌‌‌های تویوتا و هوندا و.. را به چالش بکشاند و به نوعی در بازار‌‌‌‌های جهانی خودی نشان بدهد. البته مدل‌‌‌‌های قبلی این محصول هم از لحاظ کیفیت و کارایی و استهلاک و قیمت و هزینه‌‌‌‌‌های نگهداری، خودرو‌‌‌‌های خوب و قابل اعتمادی بودند اما هیچ کدامشان مثل مدل MD در پارامتر‌‌‌‌های گوناگون قدر ظاهر نشده بود.
درباره ماشین سوناتا

درباره ماشین سوناتا

بررسی اجمالی
با دیدن ظاهر سوناتا YF ناخودآگاه انتظارات از این خودرو بالا می‌رود. سوناتا YF اما برخلاف ظاهر اسپرت و بارز خود اما در عمل خودرویی رام و نه چندان هیجان انگیز است. شتاب خودرو کاملا معمولی است و عملکرد گیربکس نیز به هیچ وجه اسپرت نیست. حتی در بیشتر مواقع که در حالت دستی دنده ها را تعویض می‌کنید گیربکس تاخیر در معکوس دهی را از خود نشان می‌دهد. سواری خودرو گرچه به نرمی برخی رقبا نیست و ضربات تا حدودی به کابین منتقل می‌شوند ولی نمی‌توان آن را ناراحت و آزار دهنده عنوان کرد. از موارد مثبت رانندگی سوناتا باید به کشش خوب موتور، پایداری متوسط و مصرف سوخت کم این خودرو اشاره کرد.
در باره ماشین توسان

در باره ماشین توسان

با توجه به گرایش جهانی مشتریان نسبت به خرید خودرو‌‌‌‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور، هیوندای درحال اضافه کردن سهم بیشتری از سبد محصولات خود به مدل‌هایی نظیر سانتافه، توسان و مدل تازه نفس کوناست تا حق انتخاب مشتریان را افزایش دهد. توسان نیز بر مبنای چنین الگویی شکل گرفته است و علی‌رغم اشتراک فنی با پلت‌فرم النترا، کراس‌اوری چهارچرخ محرک و نسبتا کارآمد به حساب می‌آید. اما متاسفانه افت ارزش قیمتی آن و کاهش حجم پیشرانه‌اش (از 2.4 لیتر به 2 لیتر) باعث شده تا توسان TL، که از سال 2016 به بازار ایران راه یافته است، در مقایسه با نسل قبلی‌اش، چندان رقابتی ظاهر نشود. البته ناگفته نماند که نسل قدیمی‌تر توسان (یعنی اتاق LM) هم در مدل 2016 در خیابان‌‌‌‌‌های ایران حضور دارد. توسان‌‌‌‌‌های TL موجود در کشورمان، یا آسان موتوری هستند یا کرمان موتوری یا واردات شخصی! فول‌‌‌‌‌های آسان موتوری تقریبا با فول‌‌‌‌‌های کرمانی مشابه‌اند و هردو تک رادار (نقطه کور) را حتما دارند درحالیکه فول‌‌‌‌‌های وارداتی هم 3رادار (نقطه کور+تغییرلاین+تصادف) دارند، هم به «اتوپارک» مجهزند و هم اینکه «چراغ شور» دارند. برای آگاهی بیشترتان باید بدانید که برخی توسان‌‌‌‌‌های لوآپشن بازار ایران ممکن است «تک دیفرانسیل» باشند یا حتی سقف‌شان فلزی باشد. همچنین دقت کنید که «شیفتر فرمان» جزو آپشن‌‌‌‌‌های هیوندای برای این خودرو نیست پس در هنگام خرید نیز دلیلی هم برای پرداخت هزینه بیشتر ندارید!
در باره ماشین سانتافه

در باره ماشین سانتافه

هرچند که سانتافه‌‌‌‌های 2016 با فیس قدیم، به تعداد زیادی در بازار کشورمان وجود دارند، اما عرضه فیس‌لیفت سانتافه DM در ایران از همان مدل 2016 آغاز شد. سانتافه نیوفیس، عمده تغییراتش را در سپر‌‌‌‌های جلو و عقب، مه‌شکن‌‌‌‌های جلو و عقب، چراغ‌ها و همچنین خطوط جلوپنجره‌اش خلاصه کرد. از این تغییرات واضح است که هیوندای فقط می‌خواسته ظاهر سانتافه‌اش را اندکی اسپرت‌تر جلوه دهد و بدنبال تغییرات اساسی در آن نبوده. بعد از کمرنگ شدن فعالیت «آسان موتور» در سال 2016، این‌بار شرکت «کرمان موتور» هم به بازی کره‌ای‌ها آمد و واردات سانتافه نیوفیس را آغاز کرد. سانتافه‌‌‌‌های کرمان موتور، به لحاظ تجهیزات همگی مثل هم هستند و فقط باید چک کنید که دو آپشن «پدال شیفتر» و «دوربین 360 درجه» هم روی آنها نصب شده یا نه چراکه کرمان موتور، برخی از مدل‌هایش را به این دو آپشن هم مجهز کرده بود. اما سانتافه‌‌‌‌های آسان موتور، زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند! این تفاوت به حدی است که حتی نمی‌توان گفت که منظور از نیمه فولش چیست و چه آپشن هایی را ندارد! ولی یک نکته کاملا مشخص است؛ سانتافه‌‌‌‌‌های «فول آسان موتور» مجهز به 4 رادار (نقطه کور، رادار کمکی ماندن در لاین، پیشگیری جلو و پیشگیری عقب) هستند درحالیکه سانتافه‌‌‌‌های «فول کرمان موتور» هیچکدام از این رادارها را ندارند و حتی اگر هم داشته باشند، توسط مالکان نصب شده. به همین دلیل است که در سمت چپ داشبورد سانتافه‌‌‌‌های فول کرمان موتور تنها «5 کلید» می‌بینید اما سانتافه‌‌‌‌‌های فول آسان موتور، همگی «7 کلید» دارند.
درباره شرکت کیا موتور

درباره شرکت کیا موتور

کیاموتورز، یکی از صد برند برتر جهان است کسب این مقام به واسطه کیفیت بالا و طراحی خاص و متفاوت و همچنین بازاریابی خلاقانه این برند است که در بالا بردن چشمگیر ارزش آن نقش بسزایی داشته است. بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از سوی شرکت اینتربرند (بزرگترین آژانس مشاور‌‌‌‌های جهانی) نام شرکت کیاموتورز نیز در بین 100 برند برتر جهانی قرار گرفته است. افزایش چشمگیر ارزش برند کیا حاکی از افزایش 50 درصدی ارزش این برند نسبت به سال گذشته است. بر اساس آنالیز‌‌‌‌های دقیقی که توسط موسسه (Best Global Brand) GB در سال2012 و بر پایه روش‌‌‌‌های تحقیقی خاص انجام گرفته است، برند کیا توانسته در بخش سودآوری، رضایتمندی مشتری و بازگشت سرمایه گذاری به شرکت و همچنین امنیت خرید به شاخص‌‌‌‌های فراتر از انتظاری دست یابد. رشد قدرتمند ارزش برند کیا در طی سال‌‌‌‌های اخیر، نشان از تحقق برنامه‌‌‌‌های اخیر این شرکت در بخش فروش جهانی داشته است کسب رتبه صد برند برتر جهان تاییدی بر اعتبار برند کیا و تجربیات امید بخش اين شرکت است و این موضوع بسیار قابل توجه است که با تکیه بر جوانی و پویایی قادر به دستيابي اهدافی فراتر از انتظار است. علاوه بر پیشروی‌‌‌‌های عمده کیا در عرضه محصولات، این شرکت جهت بالا بردن سطح آگاهی از این برند بازاریابی به روز و خلاقانه ای در مقیاس وسیع انجام داده است که شامل برنامه‌‌‌‌های حمایت از وقایع مهم ورزشی مانند جام جهانی، انجمن ملی بسکتبال، مسابقات تنیس استرالیا و همچنین حضور موثر در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی، کمپین‌‌‌‌های تبلیغاتی و بسیاری برنامه‌‌‌‌های تبلیغاتی دیگر است.
درباره شرکت هیوندا

درباره شرکت هیوندا

شرکت هیوندای در سال 1967 در کشور کره جنوبی تاسیس شد. در حال حاضر این شرکت سالانه 4 میلیون دستگاه خودروی سواری و تجاری در سراسر دنیا تولید می‌کند.

تعداد پرسنل شرکت هیوندای موتور حدود 130000نفر بوده که سایت‌‌‌‌های تولیدی آن در کشور‌‌‌‌های کره، چین، هند، آمریکا، چک، روسیه، ترکیه و برزیل قرار دارد که کارخانه هیوندای کره با ظرفیت 1790000 دستگاه یکی از بزرگترین سایت‌‌‌‌های تولیدی خودرو در جهان است. همچنین این شرکت دارای 11 مرکز تحقیق و توسعه در کشور‌‌‌‌های کره، چین، ژاپن، آلمان، هند و امریکا است.

در حال حاضر هیوندای در بین 5 شرکت بزرگ خودروسازی جهان قرار دارد و محصولاتش در 193 کشور به فروش می‌رسد که این مهم به دلیل کیفیت، طراحی و تکنولوژی به روز محصولات آن است.

شرکت هیوندای مفتخر به دریافت جوایز متعددی از موسسات گوناگون از جمله JD POWER و موسسه بیمه بزرگراه‌‌‌‌های آمریکا (IIHS) در زمینه طراحی، عملکرد و ایمنی گردیده است.
instagramgoogle