menuordersearch
mrpart-co.ir

بدنه دریچه گازهیوندا 351002B150


بدنه دریچه گازهیوندا 351002B150
(0)
(0)
351002B150
وضعیت کالا : موجود
مدل کالا
351002B150
تعداد
+
_
عدد
قیمت کالا
تومان
بدنه دریچه گازهیوندا 351002B150
 مناسب انواع خودرو‌‌‌‌های هیوندا و کیا
 مناسب انواع خودرو‌‌‌‌های هیوندا
تصاویر
بیشتر
توضیحات

مجموعه دریچه گاز از چه اجزایی تشکیل شده است؟

فارغ از نوع، تمامی دریچه گازها ساختار کلی ثابتی دارند. این ساختار شامل یک بدنه (که به سبب داشتن مجاری مختلف هوزینگ نیز نامیده می‌شود)، یک محور و یک دریچه سوار شده ‌روی آن است. کورس حرکتی محور تمامی دریچه‌ گازها 90 درجه یا ربع دایره است که در حالت زاویه صفر یا حداکثر، دریچه گاز تخت بوده و مسیر کاملا آزاد است و در حالت 90 درجه یا حداقل، دریچه عملا مسیر را مسدود می‌کند. لازم به ذکر است که هیچگاه دریچه گاز نسبت به بدنه خود به صورت کامل آب‌بندی نمی‌شود بنابراین حتی در هنگامی که کاملا بسته است، مقدار جزئی هوا می‌تواند از آن عبور کند.

بدنه دریچه گاز بسته به طراحی منیفولد و اینتیک خودرو و مدل سیستم سوخت‌رسانی، مجرا‌‌‌‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد و یا فاقد مجرا‌‌‌‌های جانبی بوده و صرفا یک لوله ساده باشد. همچنین اجزای جانبی نظیر غلاف سنسور‌‌‌‌های دما و فشار، مجموعه گرمکن و ... عموما ‌روی بدنه دریچه سوار می‌شود. برخی از خودروها می‌توانند چندین دریچه گاز داشته باشند که ‌روی یک بدنه دریچه گاز واحد سوار شده است. این مدل طراحی را بیشتر می‌توان ‌روی کاربراتور‌‌‌‌های چند‌دهانه و یا پیشرانه‌هایی که بیش از یک کاربراتور دارند، مشاهده کرد.

 

انواع دریچه گاز

تقسیم‌بندی کلی انواع دریچه گاز بر اساس مکانیسم محرک محور آن صورت می‌گیرد و عملا به 2 نوع کلی می‌توان آنها را تقسیم‌بندی کرد.

 

دریچه گاز مکانیکی

دریچه گاز مکانیکی، دریچه گازی است که ارتباط آن با پدال گاز به صورت مکانیکی بر‌قرار بوده و تغییر وضعیت محور آن توسط مکانیسم‌‌‌‌‌های مکانیکی صورت می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی دریچه گاز مکانیکی این است که هنگام رها کردن پدال گاز به صورت کامل مسیر را می‌بندد بنابراین برای تامین هوای مورد نیاز پیشرانه در دور آرام نیازمند یک مجرای کمکی خواهیم بود. دریچه گاز مکانیکی خود به دو نوع اهرمی و کابلی تقسیم‌بندی می‌شود.

دریچه گاز‌‌‌‌های اهرمی بر اساس ارتباطات میله‌بندی با گاز کار می‌کنند. این مدل دریچه‌ها بسیار قدیمی بوده و بیشتر در خودرو‌‌‌‌های کلاسیک مشاهده می‌شود. در سیستم‌‌‌‌‌های کاربراتوری مدرن‌تر، سیم گاز مسئولیت حرکت دادن دریچه گاز را بر عهده دارد. بسیاری از کاربراتورها از مکانیسم ترکیبی سیم گاز و میله‌بندی بهره می‌برند به این صورت که مجموعه میله‌بندی ‌روی کاربراتور سوار شده و این میله‌بندی با سیم به پدال گاز متصل است.

در سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری، دریچه گاز اصولا جزئی از خود کاربراتور بوده و فاقد بدنه مستقل است. دریچه گاز، ورودی دهانه کاربراتور بوده و با هر زاویه‌ای که باز شود، مقدار سوخت مناسب که از سر ژیگلورها در حال شره است به درون هوای درحال مکش پودر می‌شود. در بسیاری از کاربراتورها مقدار سوخت خروجی از ژیگلورها توسط سوزن ژیگلور کنترل می‌شود که خود سوزن ژیگلور توسط میله‌بندی به دریچه گاز متصل است. برخی از کاربراتورها فاقد سوزن ژیگلور بوده و مقدار سوخت از شیپوره‌‌‌‌‌های فلوت مانندی که دارای سوراخ‌‌‌‌‌های مختلف است، مکش می‌شود. در بسیاری از کاربراتورها، یک مسیر جانبی برای هوا در کارکرد دور آرام درنظر گرفته می‌شود که ممکن است توسط یک شیر برقی و یا پیچ قابل تنظیم یا دریچه خلأ کنترل شود. برخی از کاربراتورها نیز دارای دریچه گاز قابل رگلاژ هستند که در هنگام رها کردن گاز، دریچه گاز را به صورت جزئی باز می‌گذارند.

دریچه گازها روی کاربراتور در تعامل با دریچه ساسات کار می‌کنند. ساسات می‌تواند از نوع حرارتی یا دستی (کنترل توسط راننده) باشد. در ساسات‌‌‌‌‌های حرارتی یک مجرای آب (و یا دود اگزوز) ‌روی مجموعه دریچه گاز تعبیه می‌شود. ساسات با بستن مسیر به صورت آب‌بندی‌نشده، خلأ شدیدی ایجاد می‌کند که موجب فوران سوخت و غنی‌شدن نسبت سوخت به هوا می‌شود تا پیشرانه سرد بتواند روشن بماند.

دریچه گاز‌‌‌‌های مکانیکی در خودرو‌‌‌‌های انژکتوری نیز وجود دارند و از نوع سیمی هستند. زاویه دریچه گاز، تقریبا حیاتی‌ترین پارامتری است که واحد کنترل سیستم سوخت‌رسانی یا ECU آن را زیر نظر دارد چرا که ECU به کمک سه پارامتر اصلی دمای هوا، فشار هوا و زاویه دریچه گاز مقدار پاشش سوخت و نسبت استوکیومتری آن را تعیین می‌کند و دور پیشرانه را تغییر می‌دهد. بنابراین ‌ روی محور دریچه گاز، پتانسیومتری کوپل می‌شود که زاویه دریچه گاز را بر اساس ولتاژ برگشتی گزارش می‌کند. اگر این پتانسیومتر به هر علتی درست کار نکند، ECU سعی می‌کند زاویه دریچه گاز را بر اساس اطلاعات سنسور فشار هوا حدس بزند.

از آنجایی که دریچه گاز مکانیکی با رها شدن گاز کاملا بسته می‌شود، یک مسیر فرعی ‌روی هوزینگ دریچه گاز تعبیه می‌شود که کنترل آن بر عهده موتور دور آرام یا استپر است. موتور استپر یا به عبارت بهتر استپ موتور، نوعی سروو موتور است که به ازای دریافت هر سیگنال، یک حرکت دورانی قفلی شکل انجام می‌دهد (مشابه حرکت قفلی شکل ثانیه شمار ساعت). از آنجایی که محور استپر درون یک حلزونی قرار دارد، این چرخش‌‌‌‌‌های قفلی شکل موجب برداشتن گام‌‌‌‌‌های طولی سوزن استپر خواهد شد که حجم هوای عبوری مجرا و عملا دور آرام را کنترل می‌کند. گام‌‌‌‌‌های سوزن استپر بسیار ظریف و دقیق است به طوری که ممکن است در یک سانتی‌متر کورس حرکت طولی خود بتواند صدها گام بردارد. استپر از ECU مستقیما دستور گرفته و نقشی بسیار حیاتی دارد چرا که علاوه بر کنترل دور آرام، وظیفه عملیات ساسات کردن هم برعهده آن است. در واقع ECU با توجه به دمای هوا و آب پیشرانه، استپر و مقدار پاشش سوخت را در شرایطی قرار می‌دهد که پیشرانه با اولین استارت روشن شود. در هنگامی که پیشرانه موقع درجا کار کردن تحت بارگذاری اضافه قرار می‌گیرد (مثلا روشن کردن کولر یا زیر بار رفتن پمپ هیدرولیک)، استپر اندکی مسیر را بازتر می‌کند تا دور آرام دچار افت نشده و ثابت بماند. استپر در حین حرکت با رها کردن پدال گاز نیز عمل کرده و تا انتها باز می‌شود تا از غنی شدن مخلوط هوا و سوخت به صورت لحظه‌ای جلوگیری کند و بنابراین با رها کردن پدال گاز خودرو دچار خام‌سوزی و دود‌کردن لحظه‌ای نشود. این موضوع خصوصا در سیستم‌‌‌‌‌های انژکتوری‌ای که پاشش نیمه ترتیبی یا جفت دارند بسیار با اهمیت است.

برخی از دریچه گازها المنت گرمکن دارند. المنت گرمکن با باز کردن سوئیچ، محیط دریچه گاز را گرم می‌کند. بنابراین موتور استپر می‌تواند در هوای بسیار سرد هم روان حرکت کند و اورینگ‌‌‌‌‌های آن آسیب نبیند. همچنین هوای گرم محیط دریچه گاز برای پیشرانه نیز بهتر بوده و استارت راحت‌تری خواهد داشت.

 

دریچه گاز برقی

دریچه گاز برقی توسط یک سروو موتور با عملکرد کاملا مشابه استپر کار می‌کند با این تفاوت که در دریچه گاز برقی دیگر گام‌‌‌‌‌های زاویه‌ای موتور به حرکت خطی تبدیل نمی‌شود و در واقع خود دریچه گاز گام‌‌‌‌‌های زاویه‌ای برمی‌دارد. بنابراین دیگر نیازی به مجرای کمکی برای کنترل دور آرام نداریم و تمامی عملیات توسط خود دریچه گاز کنترل می‌شود. دریچه گاز برقی مستقیما از ECU فرمان گرفته و ECU نیز برای تنظیم زاویه آن از اطلاعات پتانسیومتر پدال گاز استفاده می‌کند. بنابراین ارتباط مکانیکی خاصی میان پدال گاز و دریچه گاز وجود نخواهد داشت و کل پروسه توسط واحد‌‌‌‌های کنترل الکترونیکی، کنترل می‌شود.

 

مزایا و معایب دریچه گاز‌‌‌‌های برقی و مکانیکی

هر کدام از این مدل دریچه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به صورت کلی دریچه گاز مکانیکی به دلیل وجود همین ارتباط مکانیکی عملا هیچ تاخیری ندارند. این موضوع بدیهی است چرا که اصولا در انتقال نیرو، چیزی به نام تاخیر زمانی مفهوم ندارد و اعمال نیرو و دریافت عکس‌العمل آن همزمان رخ می‌دهد. بنابراین در دریچه گاز مکانیکی ریسپانس آنی خواهیم داشت و این مزیتی بزرگ است. ضمن آنکه هیچ سیستم دیگری در ارتباط دریچه گاز و پدال گاز دخالت ندارد بنابراین دستور ما عینا به دریچه گاز منتقل شده و شاهد پاسخ آنی خواهیم بود. این مزیتی است که دریچه گاز برقی از آن محروم است چرا که همواره در کارکرد آن سرعت پاسخ ECU به پتانسیومتر پدال و سرعت پاسخ موتور کنترل دریچه گاز مطرح است. ضمن آنکه همواره در تعیین زاویه دریچه گاز محاسبات ECU و پارامتر‌‌‌‌های جانبی‌ای که در نظر می‌گیرد دخیل است بنابراین هیچگاه زاویه دلخواه ما به آن اعمال نمی‌شود. به همین دلیل هم هست که همچنان در بسیاری از مسابقات نظیر انواع رالی از دریچه گاز سیمی استفاده می‌شود. اما در مقابل دریچه گاز برقی مزایای خاص خود را دارد. دریچه گاز برقی در کنترل حجم هوای ورودی بسیار دقیق‌تر از دریچه گاز مکانیکی عمل می‌کند. به دلیل نبود اتصال مکانیکی، دست طراح برای قرار دادن مجموعه در هر نقطه‌ای از محفظه پیشرانه کاملا باز است و می‌توان طراحی‌‌‌‌‌های بهتری انجام داد. دریچه گاز برقی به دلیل دخالت‌‌‌‌‌های ECU به ما امکان کنترل بهتر مصرف سوخت و آلایندگی را می‌دهد و همچنین بستری است برای دخالت بدون دردسر سایر سیستم‌ها نظیر کروز کنترل و محدود‌کننده سرعت، سیستم برنامه کنترل پایداری (ESP) و گیربکس اتوماتیک. به علت همین دخالت‌پذیری بیشتر دریچه گاز برقی نیز امروزه تمایل سازندگان بر دریچه گاز برقی بیشتر بوده تا بتوانند امکانات بیشتری به خودرو اضافه کنند. اما اگر صحبت از سرعت عمل بالا و یا کاهش هزینه ساخت باشد، برتری با دریچه گاز مکانیکی خواهد بود.

بدنه دریچه گاز
مشخصات کلی
نام تجاریهیوندای اصل
کشورسازنده کره جنوبی
شماره فنی قطعه 351002B150
وزن مورد 1.5Kg
وضعیتنو
نوع اتصالاتجایگزینی مستقیم
مناسب خودروانواع خودرو‌‌‌‌های هیوندا و کیا
نمودار تغییر قیمت
نطرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
دفتر مرکزی
تهران خیابان ملت برج بهارستان (تهران خودرو) بلوک A واحد4 پلاک A45
شماره موبایل
09129252232
09128525446
شماره‌‌‌‌های واتس آپ
02133908660 و 09128595446
تلفن‌‌‌‌های تماس
33908660_021 33908830_021
021-33908830 33906880 - 021
021-33926840 021-33985463
021-36616323 021-33661706
mr.part.korea@gmail.com
آخرین اخبار
درباره ماشین سراتو

درباره ماشین سراتو

سراتو؛ خودرویی که در بازار کشور مبدأ کیا K3 و در بازار آمریکای شمالی کیا Forte شناخته می‌شود. شرکت کیا موتورز تاکنون چهار نسل از سراتو را معرفی و به بازار جهانی عرضه نموده که تنها سه نسل از آن توانسته وارد بازار ایران شود. این کره‌ای جذاب در کلاس خودرو‌‌‌‌های کامپکت قرار گرفته و در سه نوع چهار درب سدان، دو درب کوپه و پنج درب هاچ بک به بازار جهانی عرضه می‌شود. هرچند که در بازار کشورمان انواع سدان و کوپه بیشتر مورد پسند واردکننده و مشتری ایرانی قرار گرفته و مدل هاچ بک به وضوح در مناطق آزاد دیده می‌شود! با توجه به ورود هر س
درباره ماشین هیوندای الانترا

درباره ماشین هیوندای الانترا

بررسی اجمالی
اکثر محصولات هیوندای که قدم به سرزمین ما گذاشته‌اند مورد اسقبال هموطنان قرار گرفته‌اند و به غیر از چند مورد استثنا، همگی در امر فروش موفق ظاهر شده‌اند. در این بین اما هیوندای الانترا یکی از محبوب‌ترین‌هاست؛ از مدل‌‌‌‌های قدیمی دهه نودی این محصول که بگذریم، به نسل سوم میرسیم که برای مدتی با نام دیگرش یعنی اوانته در کرمان موتور مونتاژ میشد. بعد از آن هم شاهد ارائه مدل‌‌‌‌های اولیه و سپس فیس لیفت نسل پنجم و در نهایت نسل ششم بودیم، تا اینکه آغاز تحریم‌ها و قطع واردات، ادامه این روند و عرضه نسل هفتم را مختل نمود. در میان تمامی مدل‌‌‌‌های الانترا عرضه شده در جهان، نسل پنجم یا همان MD از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که این محصول اولین نسخه از الانترا بود که موفق شد از لحاظ طراحی ظاهری، ایمنی و سطح امکانات، رقبای مطرح خود از کمپانی‌‌‌‌‌های تویوتا و هوندا و.. را به چالش بکشاند و به نوعی در بازار‌‌‌‌های جهانی خودی نشان بدهد. البته مدل‌‌‌‌های قبلی این محصول هم از لحاظ کیفیت و کارایی و استهلاک و قیمت و هزینه‌‌‌‌‌های نگهداری، خودرو‌‌‌‌های خوب و قابل اعتمادی بودند اما هیچ کدامشان مثل مدل MD در پارامتر‌‌‌‌های گوناگون قدر ظاهر نشده بود.
درباره ماشین سوناتا

درباره ماشین سوناتا

بررسی اجمالی
با دیدن ظاهر سوناتا YF ناخودآگاه انتظارات از این خودرو بالا می‌رود. سوناتا YF اما برخلاف ظاهر اسپرت و بارز خود اما در عمل خودرویی رام و نه چندان هیجان انگیز است. شتاب خودرو کاملا معمولی است و عملکرد گیربکس نیز به هیچ وجه اسپرت نیست. حتی در بیشتر مواقع که در حالت دستی دنده ها را تعویض می‌کنید گیربکس تاخیر در معکوس دهی را از خود نشان می‌دهد. سواری خودرو گرچه به نرمی برخی رقبا نیست و ضربات تا حدودی به کابین منتقل می‌شوند ولی نمی‌توان آن را ناراحت و آزار دهنده عنوان کرد. از موارد مثبت رانندگی سوناتا باید به کشش خوب موتور، پایداری متوسط و مصرف سوخت کم این خودرو اشاره کرد.
در باره ماشین توسان

در باره ماشین توسان

با توجه به گرایش جهانی مشتریان نسبت به خرید خودرو‌‌‌‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور، هیوندای درحال اضافه کردن سهم بیشتری از سبد محصولات خود به مدل‌هایی نظیر سانتافه، توسان و مدل تازه نفس کوناست تا حق انتخاب مشتریان را افزایش دهد. توسان نیز بر مبنای چنین الگویی شکل گرفته است و علی‌رغم اشتراک فنی با پلت‌فرم النترا، کراس‌اوری چهارچرخ محرک و نسبتا کارآمد به حساب می‌آید. اما متاسفانه افت ارزش قیمتی آن و کاهش حجم پیشرانه‌اش (از 2.4 لیتر به 2 لیتر) باعث شده تا توسان TL، که از سال 2016 به بازار ایران راه یافته است، در مقایسه با نسل قبلی‌اش، چندان رقابتی ظاهر نشود. البته ناگفته نماند که نسل قدیمی‌تر توسان (یعنی اتاق LM) هم در مدل 2016 در خیابان‌‌‌‌‌های ایران حضور دارد. توسان‌‌‌‌‌های TL موجود در کشورمان، یا آسان موتوری هستند یا کرمان موتوری یا واردات شخصی! فول‌‌‌‌‌های آسان موتوری تقریبا با فول‌‌‌‌‌های کرمانی مشابه‌اند و هردو تک رادار (نقطه کور) را حتما دارند درحالیکه فول‌‌‌‌‌های وارداتی هم 3رادار (نقطه کور+تغییرلاین+تصادف) دارند، هم به «اتوپارک» مجهزند و هم اینکه «چراغ شور» دارند. برای آگاهی بیشترتان باید بدانید که برخی توسان‌‌‌‌‌های لوآپشن بازار ایران ممکن است «تک دیفرانسیل» باشند یا حتی سقف‌شان فلزی باشد. همچنین دقت کنید که «شیفتر فرمان» جزو آپشن‌‌‌‌‌های هیوندای برای این خودرو نیست پس در هنگام خرید نیز دلیلی هم برای پرداخت هزینه بیشتر ندارید!
در باره ماشین سانتافه

در باره ماشین سانتافه

هرچند که سانتافه‌‌‌‌های 2016 با فیس قدیم، به تعداد زیادی در بازار کشورمان وجود دارند، اما عرضه فیس‌لیفت سانتافه DM در ایران از همان مدل 2016 آغاز شد. سانتافه نیوفیس، عمده تغییراتش را در سپر‌‌‌‌های جلو و عقب، مه‌شکن‌‌‌‌های جلو و عقب، چراغ‌ها و همچنین خطوط جلوپنجره‌اش خلاصه کرد. از این تغییرات واضح است که هیوندای فقط می‌خواسته ظاهر سانتافه‌اش را اندکی اسپرت‌تر جلوه دهد و بدنبال تغییرات اساسی در آن نبوده. بعد از کمرنگ شدن فعالیت «آسان موتور» در سال 2016، این‌بار شرکت «کرمان موتور» هم به بازی کره‌ای‌ها آمد و واردات سانتافه نیوفیس را آغاز کرد. سانتافه‌‌‌‌های کرمان موتور، به لحاظ تجهیزات همگی مثل هم هستند و فقط باید چک کنید که دو آپشن «پدال شیفتر» و «دوربین 360 درجه» هم روی آنها نصب شده یا نه چراکه کرمان موتور، برخی از مدل‌هایش را به این دو آپشن هم مجهز کرده بود. اما سانتافه‌‌‌‌های آسان موتور، زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند! این تفاوت به حدی است که حتی نمی‌توان گفت که منظور از نیمه فولش چیست و چه آپشن هایی را ندارد! ولی یک نکته کاملا مشخص است؛ سانتافه‌‌‌‌‌های «فول آسان موتور» مجهز به 4 رادار (نقطه کور، رادار کمکی ماندن در لاین، پیشگیری جلو و پیشگیری عقب) هستند درحالیکه سانتافه‌‌‌‌های «فول کرمان موتور» هیچکدام از این رادارها را ندارند و حتی اگر هم داشته باشند، توسط مالکان نصب شده. به همین دلیل است که در سمت چپ داشبورد سانتافه‌‌‌‌های فول کرمان موتور تنها «5 کلید» می‌بینید اما سانتافه‌‌‌‌‌های فول آسان موتور، همگی «7 کلید» دارند.
درباره شرکت کیا موتور

درباره شرکت کیا موتور

کیاموتورز، یکی از صد برند برتر جهان است کسب این مقام به واسطه کیفیت بالا و طراحی خاص و متفاوت و همچنین بازاریابی خلاقانه این برند است که در بالا بردن چشمگیر ارزش آن نقش بسزایی داشته است. بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از سوی شرکت اینتربرند (بزرگترین آژانس مشاور‌‌‌‌های جهانی) نام شرکت کیاموتورز نیز در بین 100 برند برتر جهانی قرار گرفته است. افزایش چشمگیر ارزش برند کیا حاکی از افزایش 50 درصدی ارزش این برند نسبت به سال گذشته است. بر اساس آنالیز‌‌‌‌های دقیقی که توسط موسسه (Best Global Brand) GB در سال2012 و بر پایه روش‌‌‌‌های تحقیقی خاص انجام گرفته است، برند کیا توانسته در بخش سودآوری، رضایتمندی مشتری و بازگشت سرمایه گذاری به شرکت و همچنین امنیت خرید به شاخص‌‌‌‌های فراتر از انتظاری دست یابد. رشد قدرتمند ارزش برند کیا در طی سال‌‌‌‌های اخیر، نشان از تحقق برنامه‌‌‌‌های اخیر این شرکت در بخش فروش جهانی داشته است کسب رتبه صد برند برتر جهان تاییدی بر اعتبار برند کیا و تجربیات امید بخش اين شرکت است و این موضوع بسیار قابل توجه است که با تکیه بر جوانی و پویایی قادر به دستيابي اهدافی فراتر از انتظار است. علاوه بر پیشروی‌‌‌‌های عمده کیا در عرضه محصولات، این شرکت جهت بالا بردن سطح آگاهی از این برند بازاریابی به روز و خلاقانه ای در مقیاس وسیع انجام داده است که شامل برنامه‌‌‌‌های حمایت از وقایع مهم ورزشی مانند جام جهانی، انجمن ملی بسکتبال، مسابقات تنیس استرالیا و همچنین حضور موثر در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی، کمپین‌‌‌‌های تبلیغاتی و بسیاری برنامه‌‌‌‌های تبلیغاتی دیگر است.
درباره شرکت هیوندا

درباره شرکت هیوندا

شرکت هیوندای در سال 1967 در کشور کره جنوبی تاسیس شد. در حال حاضر این شرکت سالانه 4 میلیون دستگاه خودروی سواری و تجاری در سراسر دنیا تولید می‌کند.

تعداد پرسنل شرکت هیوندای موتور حدود 130000نفر بوده که سایت‌‌‌‌های تولیدی آن در کشور‌‌‌‌های کره، چین، هند، آمریکا، چک، روسیه، ترکیه و برزیل قرار دارد که کارخانه هیوندای کره با ظرفیت 1790000 دستگاه یکی از بزرگترین سایت‌‌‌‌های تولیدی خودرو در جهان است. همچنین این شرکت دارای 11 مرکز تحقیق و توسعه در کشور‌‌‌‌های کره، چین، ژاپن، آلمان، هند و امریکا است.

در حال حاضر هیوندای در بین 5 شرکت بزرگ خودروسازی جهان قرار دارد و محصولاتش در 193 کشور به فروش می‌رسد که این مهم به دلیل کیفیت، طراحی و تکنولوژی به روز محصولات آن است.

شرکت هیوندای مفتخر به دریافت جوایز متعددی از موسسات گوناگون از جمله JD POWER و موسسه بیمه بزرگراه‌‌‌‌های آمریکا (IIHS) در زمینه طراحی، عملکرد و ایمنی گردیده است.
instagramgoogle